Syeikh Muhyiddin Kurdi

download bacaan quran

CD Juzuk Amma

CD 30 Juzuk beserta Doa Khatam

Syeikh Abul Hasan Muhyiddin al-Kurdi (الشيخ أبي الحسن محي الدين الكردي), salah seorang ulama qiraat di Damsyiq. Telah meninggal dunia pada Hari Jumaat, 16 Syaaban 1430H. Ya Allah! Jadikanlah aku seperti mereka.



Untuk download bacaan Syeikh Kurdi nih, boleh ke web Islamway. Sepanjang hidupnya menjadi Imam dan Khatib di Masjid Zahabiyyah di Syria, juga talaqi qiraat untuk umat Islam. Bersih betul wajahnya. Melihat wajah orang soleh nih, hati kita pun jadi tenang sama.

Biografi Syeikh Kurdi

Walaupun bacaan beliau tidaklah semegah qari-qari Malaysia, tapi pada sebutan hurufnya ada lahjah fasahah dan ketenangan. Dengar saja sebutannya dah tahu memang beliau seorang yang kuat mengulang Quran. Dia suara orang yang selalu mengulang Quran dengan sekali sekala mengaji Quran kita boleh kesan.

اللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهُ وارْحَمْهُ وعافِهِ واعفُ عنْهُ وأكرمْ نُزُله، ووسِّع مُدْخلَهُ، واغسلهُ بالمَاءِ والثَّلْجِ والبَرَدِ، ونَقِّهِ من الخطَايا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوبَ الأَبيضَ من الدَّنَسِ، وأَبْدلهُ داراً خيراً من دارهِ، وأهلاً خيراً من أهله وزوجاً خيراً من زوجهِ وأَدْخِلْهُ الجَنَّةَ وأعِذْه من عَذَاب القَبْرِ ومِنْ عَذَاب النَّارِ.

Write a comment